čtvrtek 20. prosince 2012

Jedenáct

Má oblíbená blogerka Rosa mě uvedla ve své "Akci 11". S radostí jsem si pročetla její odpovědi, které mě jako vždy pobavily. Moje mi zabraly víc času, než jsem myslela. A ani tolik vtipné kaše jsem nesnědla, takže to nebude mít takovou „šťávu“, ale třeba se něco fajnového dozvíte.
 
Pravidla:
1. řekni o sobě 11 zajímavostí 
2. zodpověz 11 otázek od blogerky, která Tě nominovala 
3. vyber 11 blogerek, které nominuješ (pod 200 followerů) 
4. vymysli 11 otázek pro nominované blogerky 
5. neoznačuj tu, která označila Tebe

11 věcí, které o mně nevíte: 
1. Někdy si představuji, že nechám děti manželovi doma a zmizím na několik dní někam do lázní, kde mě budou hýčkat. Zatím však převládá pocit zodpovědnosti.
2. Některým věcem prostě nedokážu odolat, i když jsou strašně nezdravé. Už od mládí jsou to brambůrky. Dnes už je sice nejím na kila, to by ani ten můj žlučník nezvládl, ale tak jednou týdně si přeci jen zobnu… Jo, vzpomínám si, jak mi maminka vždycky říkala, že budu tlustá, když se jimi budu takhle ládovat.  Ale tudle nudle! ;-)
3. I jako vystudovaný kunsthistorik se občas musím nutit do toho, abych se šla podívat na výstavu. Nebo možná právě proto.
4. Miluju obrazy Oldřicha Šembery. A de Kooningovy obrazy žen a abstraktní expresionismus. (PRO ROSU: S Rothkem mám aspoň naušnice:-).) A taky střízlivost funkcionalismu a minimalismu, ladné křivky bruselského stylu a...
5. Letos na podzim mi vyšel text o architektuře v nové knížce o Kroměříži. Bohužel, asi si ho nikdo nikdy nepřečte, protože knihy leží zamčeny na radnici a budou se rozdávat „za odměnu“ (nejspíš těm, které to vůbec nezajímá).
6. Máme doma rozdělené kompetence – můj muž se stará o blaho lidstva, řeší důležité filosofické problémy a pracuje a já se starám o ty přízemnější věci:-). Dělám to ale ráda a občas se zapojím i do něčeho, co alespoň trochu přesahuje hranice našeho bytu.
7. Někdy na některé blogy koukám i několikrát denně, jestli náhodou nepřibyl další příspěvek.
8. Ani letos neprožijeme své první samostatné Vánoce, protože je strávíme u našich. Ale mě to těší, protože mám kolem sebe ráda spoustu lidí. A taky je co rozbalovat;-). Přiznávám, že ráda dělám radost druhým, ale taky ráda dárky dostávám.
9. Nesnáším komunity maminek a jejich rozplývání se nad svými dětmi, řeči o prdících, přebalování, zoubcích apod. Z kolektivních aktivit vždy prchám, abych tomu unikla. Výjimkou jsou mé kamarádky Katka a Lenka – s nimi to prostě musíme probrat... Jo, a nesnáším fotky dětí v oblečcích Santa Clause. Brr.
10. Chtěla jsem zůstat v zahraničí, nejlíp za oceánem, najít si bohatého muže a dělat si, co chci. Ale bydlet 45 km od domova má taky něco do sebe.
11.Mám ráda oblečení v úhledných komíncích podle barvy, knihy pěkně vyrovnané v řadě, stoly prázdné, hračky uklizené, papíry založené v šanonech... Ale tyhle věci nade mnou pořád vedou 1:0.

11 odpovědí na otázky Rosy
1. Nosila bys někdy/Proč nosíš krátké vlasy?
Krátké vlasy kdykoliv. Na střední to byl projev snahy o originalitu, dnes už spíše praktičnosti. Ale trefit správnou délku, se kterou nebude příliš práce, je taky umění.
2. Co vám doma viselo na zdech, když jsi byla malá?
Kromě pavučin? To bych asi kecala, maminka je nadmíru čistotná... Na zdech Muchovy a Svolinského reprodukce a pak originály, které tam vidí dodnes a budou viset asi věčně – třeba Špálova litografie mísy s ovocem. Plakát s Havlem v životní velikosti už bohužel zmizel.
3. Dokonči věty: Vždycky jsem chtěla …
Vždycky jsem chtěla vlastnit velký obraz. A mám ho!!! :-)
4. Myslím si, že hodně lidí...
To je nějaké blbé, ne?...:-)
5. Když myslím na školu, tak...
Když myslím na školu, skoro bych se do ní chtěla vrátit. Ale opravdu jen skoro.
6. Doma musím …
Doma nic nemusím.
7. Přiznala bys dárci - po otevření balíčku - že jsi právě obdrženou knihu již četla?
Ani ne. Jednak si knihy pečlivě vybírám a čtu jen takové, které bych sama chtěla. A pak, po určité době prostě zapomínám, takže bych si ji ráda přečetla znovu.
8. Beatles nebo Rolling Stones?
Asi Beatles, už od dob gymnázia. Ale některé hitovky RS, jako např. Anybody seen my baby, taky miluju. Takže nejspíš obojí!
9. Latte nebo cappuccino?
Latte. Mlíkem se nic nepokazí.
10. Muži s vousem nebo bez?
S dvoudenním strništěm;-).
11. Dvě nebo tři děti?
Asi to necháme náhodě. Jako ty předchozí dvě;-).
PS: Nejsme katolická rodina.

A na čí příspěvky já netrpělivě čekám?
Kromě Rosy, ovšem...
1. Úžasně inspirativní Barborčin blog. Taky někdy přemýšlím, kdy to tahle šikovná maminka všechno stíhá. A doufám, že alespoň v důchodu se k něčemu podobnému dopracuju.
2. Podobně je tomu i u Katčina blogu (by sovička).
3. Oko umí potěšit i Aďka a její „růžové“ příspěvky.
4. Kochám se také recepty z Bibina kulinářského okénka.
5. Líbí se mi, jak si zařizuje bydlení Svatava. A nejen to.
6. Čekám, kdy uvidím další Štěpánčin příspěvek. Moc dobře se mi čtou, jsou ze života.
7. Okamžiky života a své výtvory zachycuje i Rheesa.
A omlouvám se všem dalším, na které jsem si nevzpomněla.

11 otázek pro nominované blogerky
1. Jaro, léto, podzim, nebo zima?
2. Co vás na blozích baví?
3. Nacházíte také inspiraci pro sebe? V čem nejraději?
4. Kolik mužů-blogerů sledujete. Jsou tu vůbec nějací? (Krom Expo 58:-))
5. Kolik času strávíte u pc/tv/šicího stroje? (U Bibi spíš v kuchyni:-)) Dokážete se bez nich obejít?
6. Kam rádi chodíte?
7. Co vás povznáší?
8. Jak by vypadal váš ideální den?
9. Čím jsou pro vás Vánoce? 
10. Kapr nebo řízek?
11. Věříte v novoroční předsevzetí?

9 komentářů:

  1. BTW: Fakt si nevím rady s těmi bílými řádky:-(.

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám koukám :-D no ale jinak teda děkuju za nominaci, to už jsem asi velká blogerka :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, jen tak dál... Tak třeba se brzy náhodou někde potkáme, když je ten místní rybník tak malý;-).

      Vymazat
  3. Výborné!!!
    Mám několik otázek:
    za prvé: jak jíst junk-food a být štíhlá? Mně to nejde!!!,
    za druhé: máme příbuzné v Kroměříži, jak přesně se jmenuje ta tvá knížka, chci ji! Samozřejmě i s věnováním.,
    a za třetí: co všecko mám jako matka udělat, aby náš Kuba taky vystudoval dějiny umění?
    Díky! Hezký večer!!!
    PS: Já krom mateřských komunit ještě těžko vydýchávám oslovení "Čau, mamimo!" ... :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Roso, to jsou prostě geny;-). Ale po třech měsících v USA, kdy jsem přes den jedla pouze sendviče s burským máslem a marmeládou a večer zmrzlinu, jsem přijela o deset kilo těžší. Takže i to junk-food na mě zanechává stopy. Ale hned po příjezdu jsem si našla přítele, který byl strašně zklamaný, když se mi váha do pár měsíců sama vrátila zpět. Asi proto náž vztah nevydržel;-)... Stejně máme v genech i břicha bez strií, byť na krém po celé těhotenství vůbec nesáhnem.
      Dobře, knížce věnuji některý z dalších příspěvků. Ale pořád je k nesehnání, dokonce ani knihovny ji neevidují. A přitom je to pěkná "bichle".
      Jinak myslím, že s Kubou to děláš naprosto perfektně. Ale ačkoliv to chlapi v tomto oboru to mají sice lepší, není to žádné terno. Já už bych to studovat nešla, spíš bych se dala třeba na restaurátorství. Když mně tak hrozně voní ředidla...:-O.
      Jo, a taky nemám ráda otázky typu "Jaké je to být matkou?". Přirovnala bych to k těm na konto umění - např. "Co je to za umění namalovat černý čtverec na bílé pozadí?"

      Vymazat
  4. Díky, ale ... dík :))Žartujem! Asi sa tomu nevyhnem, je to už tretie ocenenie tohto druhu, čo som poslednou dobou dostala a do Vianoc to asi nestihnem. Vobec na tie ocenenia nie som, ale nechcem sklamať a tak sa snáď prekonám. Ďakujem za Tvoju priazeň, tiež k Tebe s radosťou nakukujem, "vonia" to tu vkusom ;) Krásne Vianoce a všetko dobré!
    P.S.: bod 9. ako keby som písala ja!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oj, děkuji. Původně můj blog měly být stránky pouze pro rodinu, abych nazakrněla a oni viděli, že umím i něco jiného než žvatlat na Johanku. Nakonec to dopadlo tak, že se o nich rodině stydím říct a místo toho si našly pozorovatele z řad "neznámých".
      Budu se těšit na odpovědi;-).

      Vymazat
  5. Jej to je velmi mile!!!Niekedy ma naozaj prekvapi,kto sleduje moj blog...dakujem!určite sa do toho pustim,aby som nesklamala.Prajem Krasne Vianoce!pozdravujem krasny večer Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, děkuji... A mě určitě nezklamete, ani kdybyste se do toho nepustila. Já jsem ráda za každý Váš příspěvek.

      Vymazat