čtvrtek 20. června 2013

Jahodový

Tento týden se odehrává ve znamení jahod. Ze samosběru jsme si jich přivezli 18 kilo, jsme totiž milovníci marmelád. Loni se moc neurodilo a u nás ve spíži to bylo poznat. Letos snad chybět nebude. Zavařeno je přes 30 skleniček marmelád, džemů i omáček na knedlíky.

Hádejte co bylo na oběd?... Tvarovohé knedlíky s jahodovým přelivem;-).


Kdo by chtěl znát super rychlý a zároveň výborný recept na ony knedlíky (asi pro 4 jedlíky), tady je:
2 kostky měkkého tvarohu
7 vrchovatých lžic polohrubé mouky
špetka soli
kulička másla
Promíchat, užmoulat kuličky velikost švestek, hodit do vařící vody a nechat vyplavat (cca 8 min.). Nakonec jen polít máslem a rozvařenými jahodami s cukrem.

19 komentářů:

  1. Tenhle recept miluju....i s borůvkama je skvělej....a 18 kg...klobouk dolů, jste dobří...my jsme od včerejška zlikvidovali 2 kila a už zas nemáme, fňuk...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, na jahody se těším celý rok. Ale musí to být ty domácí, nebo aspoň vlastnoručně natrhané. Jiné prostě nechutnají...
      A prý je to výborné i s meruňkovým přelivem a na něm posekané ořechy.

      Vymazat
  2. Tak u nás včera bylo taky jahodové odpoledne...mrazák jel na plné obrátky... a taky dělám tento recept-knedlíky jsou vynikající. Dáváme na ně čokojogurt a skořici. P.S. krásné jahodové botky:-))) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, taky zkusím... Ještě že to slunce nakonec vylezlo a jahody mohly červenat. My máme bohužel jen malou lednici s ještě menším mrazákem, jinak bych toho taky náležitě využila. Snad už za rok;-).

      Vymazat
  3. My taky dáváme jahody navrch a ne dovnitř.) A dneska jsme měla jahodový hody na hřišti. Stejně je to léto super, i přes ty tropy.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. I když je to z extrému do extrému. A odnáší to hlavně děti.

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Díky, mé oblíbené. Drží už třetí sezónu a ještě mě neomrzely.

      Vymazat
  5. Jahodová záplava!.....já dnes taky vidím červeně - zavařovala jsem jahodovo-rebarborový džem. Poprvé. Ale tuším, že ne naposled. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musím taky zkusit. Švagrová mě zas nadchla banánovo-rebarborovým. Příští rok na zahrádce zaseju spoustu rebarbory!!!

      Vymazat
  6. Jahody...ty já miluju...jako skoro každé ovoce, každé má své kouzlo, svoji vůni, je spojeno s něčím:-) Ale musím uznat...18kg je opravdu úctihodných:-)a k tomu i jahodové botičky a prstíčky:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, taky jsem to dělala dva dny! A pak už je nechtěla ani vidět, natož jíst. Ale po pár dnech to přešlo. Čerstvé ovoce je čerstvé ovoce, to je na létě prima.

      Vymazat
  7. Léto a jahody..taky už vidím červeně , a knedlíčky jsi mi připomněla , dělávala jsem je - jsou super ♥Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Jahody, to je moje. Díky za připomenutí, knedlíky jsem letos ještě nedělala. Botky jsou opravdu moc krásné!

    OdpovědětVymazat
  9. Čerstvé ovoce je čerstvé ovoce :)

    OdpovědětVymazat
  10. To je jahodové nebe! :) Samosběr vždy nějak prošvihnu a naše zahradní jahůdky nepokryjí potřeby našich mlsounů :) Ale recept na knedlíky určitě vyzkouším. Jen tě moc moc prosím:
    - měkký tvaroh - to je z vaničky nebo z alobalu?
    - a kulička másla? Promiň, ale já jsem v tomto fakt začátečník :) Můžeš mi plus mínus přiblížit jak velká kulička? :)

    Moooc děkuji, už se těším na naše první domácí knedlíky :) Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joli, úplně jednoduše. My měli tvaroh z obchodu, kostku, ale v podstatě jde jakýkoliv, jen by měl být mazlavý. A másla prostě od oka. Já zabořím čajovou lžičku a vykroužím kuličku (cca velikost švestičky). Kuličky se pak při tvarování trochu lepí, tak si pomáhám pomoučenými prsty. Nejsem zrovna odborník na vaření, takže můj slovník je dost omezený;-). Přeju, ať se povedou.

      Vymazat
    2. Klárko, když vidím tvé knedlíčky... prostě pro mne jsi odborník a moooc děkuji za rady. Už tady sedím s papírkem a tužkou a dopisuji seznam na nákup :) Doufám, že se ke knedlíkům opravdu brzo propracuji, mám na ně obr chuť :) Krásné dny!!

      Vymazat